مشهد، رضا شهر، بلوار رضوی، بین رضوی 8 و 10، پلاک 138
info@rahgoshakala.com
985138786177+
استعلام قیمت

انواع حمل و نقل دریایی

هر یک از انواع حمل و نقل دریایی به عنوان روش تجارت بین‌المللی دریایی محسوب می‌شوند. البته در عرصه تجارت بین‌الملل انتخاب روش حمل و نقل یکی از گام‌های مهم و طلایی واردات و صادرات است. پس از اینکه محصول مورد نظر را تهیه کرده و کلیه فرآیندهای لازمه صورت گرفت، بایستی یک روش مناسب را به تناسب شرایط انتخاب کنید. همه ما به دنبال مقرون به صرفه‌ترین روش با زمان مناسب هستیم. از این رو برای کسب اطلاعات مفیدتر در رابطه با بهترین روش حمل و نقل بین المللی با سایت راه گشا کالا همراه شوید.

انواع حمل و نقل دریایی

از روش‌های بین‌المللی تجارت می‌توان به حمل و نقل دریایی اشاره کرد. در این روش با کشتی، قایق و شناورهای مختلفی اقدام به حمل و نقل محموله خریداری شده می‌کنند. قطعاً میدانید که انتقال بار در این روش از روی اقیانوس، دریا، دریاچه و حتی رودخانه‌ها خواهد بود.

 تنها درصورتی می‌توان از این روش استفاده نمود که مرز دریایی مشترکی بین کشورهای صادر کننده و وارد کننده وجود داشته باشد. 

این روش متداول‌ترین روش در تجارت بین‌المللی است که هزینه‌های کمتری را نیز در بر دارد. حتی بسیاری از افراد نیز بر این باورند که خسارت‌های وارده در روش حمل و نقل دریایی نیز کمتر خواهد بود. این روش خود شامل انواع مختلفی می‌شود که هر یک شرایطی نیز دارند.


• حمل و نقل به روش حمل کراس استافینگ یکی از روش‌های متداولی است که از یک کشتی به کشتی دیگر محموله انتقال می‌یابد. معمولا برای کشورهایی که در چهارچوب تحریم قرار گرفته‌اند و برای بنادر کوچک، از این روش استفاده می‌کنند.

 کشتی‌های بسیار بزرگ به بنادر بدون قابلیت پهلو گرفتن وارد نخواهند شد، بلکه در بندر نزدیک به پهلو گرفته و محموله مورد نظر به کشتی‌های کوچک‌تر انتقال و در نتیجه در مقصد تخلیه می‌شود. در این روش کشتی‌ها باید جرثقیل داشته باشند تا فرآیند تخلیه به راحتی صورت بگیرد. در کشورهایی نظیر ایران، این روش به دلیل وجود تحریم‌ها بیشتر استفاده می‌شود.


دو روش مهم برای حمل و نقل دریایی


• روش به صورت حمل ترانسشیپ روش دیگری است که کالا به یک بندر واسطه منتقل می‌شود. در بین انواع حمل و نقل دریایی این روش نیز بیشتر مورد توجه است. اگر بارگیری مستقیم محموله از بندر کشور مبدا به بندر کشور مقصد امکان‌پذیر نباشد، از این روش استفاده می‌کنند. طی این روش محموله با کشتی وارد بندر شده و در نتیجه با کشتی و هواپیمای دیگری آن را روانه مقصد خواهند نمود.


• روش حمل چارت رینگ را نیز به خاطر داشته باشید. در مواقعی که حجم محموله وارداتی زیاد باشد و حتی فاقد بسته‌بندی خاصی است، از این روش و یا اجاره کامل کشتی استفاده می‌کنند.


• روش گروپاژ نیز یک روش شناخته شده در بین انواع حمل و نقل دریایی است. در این روش تمامی محصولات مشابهی که یک فروشنده خاص ندارند  به یک مقصد ارسال می‌شوند. درنتیجه این محصولات به صورت گروهی بسته‌بندی شده و به عنوان یک مرسوله انتقال می‌یابند. در این روش بارنامه گروهی صادر می‌شود و تنها برای کالاهای همگون با فروشندگان مختلف؛ اما مقصد یکسان قابل استفاده خواهد بود.


• روش حمل و نقل کالاهای فله به عنوان یک روش متداول است. محصولاتی که به طور فله و بدون بسته‌بندی هستند، توسط کشتی‌های مخصوص و تنها کالاهای فله، منتقل خواهند شد.

نتیجه گیری


حمل و نقل دریایی از روش‌های مهم و بسیار رایجی است که برای انتقال محموله خریداری شده از آن استفاده می‌کنند. در واقع انتخاب هر یک از انواع حمل و نقل دریایی به عنوان یک روش مهم از گام‌های مهم تجارت بین‌المللی است.

 این روش خود شامل انواع مختلفی می‌شود که هر یک مزایا و معایبی را در بر می‌گیرند. هرگز بدون شناخت کافی نمی‌توان یک روش را برای واردات یا صادرات انتخاب کرد. همچنین هزینه‌ها نیز برای وارد کنندگان و صادرکنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد.

 اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با روش‌های حمل و نقل بین‌المللی هستید و یا به دنبال یک شرکت معتبر برای حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر می‌باشید، همین حالا با کادر مجموعه راه گشا کالا تماس بگیرید.