مشهد، رضا شهر، بلوار رضوی، بین رضوی 8 و 10، پلاک 138
info@rahgoshakala.com
985138786177+
استعلام قیمت

حمل و نقل بین المللی هوایی

به تمامی داد و ستدهایی که از طریق روش هوایی صورت می‌گیرد حمل و نقل هوایی می‌گویند. در تجارت بین‌المللی روش‌های بسیار مختلفی برای انتقال محموله به کار گرفته می‌شود. نمامی این روش‌ها بر اساس بایدها و نبایدها و با بررسی قوانین انتخاب خواهند شد. 

اما شما کاربر عزیز در رابطه با حمل و نقل بین‌المللی هوایی، به عنوان یک روش مناسب و بی‌خطر، چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید حمل و نقل با این روش دارای چه مزایایی است؟ با سایت راه گشا کالا همراه شوید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حمل و نقل بین المللی هوایی

در تجارت بین المللی حمل و نقل بین المللی هوایی نقش بسیار مفید و موثری دارد. مستقل از اینکه این روش حمل و نقل دارای مزایای بسیار زیادی است، بایستی بدانید برای انتخاب این روش باید تابع قوانین بسیار زیادی نیز باشیم. البته که این روش نیز شرایط خاص خود را دارد و محموله‌هایی را نیز با شرایط خاصی باید با این روش حمل و نقل کرد. 

البته هواپیماهای باربری که در عرصه تجارت فعالیت دارند در مقایسه با هواپیماهای عادی دارای تفاوت‌هایی هستند. با پیشرفت تکنولوژی قطعاً سرعت حمل و نقل نیز افزایش می‌یابد و قطعاً روش هوایی نیز یکی از روش‌های مناسب با صرفه‌جویی در زمان می‌باشد.

انواع حمل و نقل بین المللی هوایی


روش حمل و نقل بین‌المللی هوایی ، یک روش پیشرفته با سرعت بالا است. در این روش نیز شرایط مختلفی حاکم خواهد بود. اگرچه سرعت حمل و نقل این روش بسیار زیاد است، اما بسیار هم هزینه بر می‌باشد. از طرفی نمی‌توان با هر حجم دلخواهی از محصولات وارداتی از این روش استفاده کرد: چرا که از نظر وزن و حجم محموله محدودیت‌هایی وجود دارد. حال اینکه این روش خود شامل چند نوع است که عبارتند از:
حمل و نقل هوایی عمومی روشی است که برای حمل و نقل بین المللی از آن استفاده می‌شود. تمامی محموله‌هایی که از طریق روش عمومی ترانزیت شده‌اند و البته فاقد ارزش بسیار بالا هستند و حمل و نقل آنها نیز دشوار نیست، توسط این روش حمل و نقل می‌گردد. معمولا این محصولات شامل قطعات مورد استفاده برای دستگاه‌های الکترونیکی هستند که ۴۰ درصد از ترانزیت هوایی بین المللی را به خود اختصاص می‌دهند.
• حمل و نقل هوایی ویژه دیگر روش حمل و نقل بین‌المللی هوایی است. ا این روش، برخلاف روش‌های عمومی برای حمل و نقل حیوانات، مواد شیمیایی، مواد غذایی دریایی، فلزات گرانبها و دارو استفاده می‌شود.

هزینه حمل بار هوایی

در حمل و نقل بین المللی هوایی مسئله قیمت نیز مطرح است. مستثنی از تمامی مزایا و ویژگی‌های این روش بین المللی بایستی در رابطه با هزینه حمل و نقل نیز اطلاعاتی کسب کنید. فاکتورهای بسیار زیادی در محاسبه هزینه‌های این روش تاثیر دارند.

 ابتدا باید گفت که روش حمل و نقل هوایی بین المللی خود هزینه بیشتری در مقایسه با دیگر روش‌ها را در بر می‌گیرد. این هزینه ها شامل هزینه انبارداری، بیمه، بسته بندی، عوارض و تعرفه ها می شود.

مزایای حمل و نقل هوایی

اشاره شد که حمل و نقل بین‌المللی هوایی یکی از روش‌های مفید با شرایط خاص است. البته که این روش خود در دسته‌بندی روش‌های حمل و نقل بین‌المللی قرار می‌گیرد. این روش پرسرعت و مطمئن دارای مزایایی است که باعث شده از این روش برای حمل و نقل در عرصه تجارت بین‌المللی استفاده کنیم.
• روش حمل و نقل هوایی جزو روش‌هایی است که امنیت کالای شما در این پروسه بسیار بالاتر خواهد بود. با توجه به سرعت بالای این روش امکان فاسد شدن مواد غذایی، دارویی یا حتی شیمیایی وجود ندارد. از طرفی هیچگونه تصادفات جاده‌ای یا امکان غرق شدگی وجود ندارد.
• سرعت بسیار بالا و کاهش زمان حمل و نقل جزو مزایای دیگر حمل و نقل هوایی به شمار می‌رود. بسیاری از محصولاتی که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشور وارد شود، باید توسط  هوایی باشد. حتی مواد فاسد شدنی که امکان ارسال آن‌ها توسط مسافت‌های طولانی وجود ندارد نیز با کمک روش هوای حمل و نقل می‌شود.
• قابل پیش بینی و برنامه‌ریزی بودن زمان حمل و نقل جزو مزایای بسیار مهم این روش به شمار می‌رود.

نتیجه گیری
روش حمل و نقل بین‌المللی هوایی در بین تمامی روش‌ها ، یک روش پرسرعت اما با هزینه بالا است. قبل از اینکه بخواهید انتخاب روش کنید ابتدا بایستی در رابطه با مزایا، هزینه‌ها و حتی شرایط آن اطلاعات کسب کنید. این روش نیز دارای مزایای بسیار زیادی در مقایسه با دیگر روش‌ها می‌باشد. امنون برای کسب اطلاعات مفیدتر با کارشناسان ماهر مجموعه راه گشا کالا تماس بگیرید.